A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Нетеребська гімназія
Набутівської сільської ради Черкаської області

Річний звіт за 2021-2022 навчальний рік

Дата: 10.06.2022 11:32
Кількість переглядів: 41

Річний звіт

за 2021-2022 навчальний рік

Робота гімназії у 2021/2022 навчальному році була спрямована на реалізацію положень Конституції України, на виконання Закону України «Про освіту», Закону України «Про загальну середню освіту», Указу Президента України від 09 липня 2013 року № 344/2013 «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року», постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 87 «Про затвердження Державного стандарту  початкової   освіти», постанови Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2017 р. № 588 «Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах», листа Міністерства освіти і науки України від 23.03.2020 № 1/9-173 «Щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти під час карантину»,«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України в сфері освіти» від 24 березня 2022 року № 2157-ІХ, Указів Президента України №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», створення умов для забезпечення доступу громадян до якісної освіти.

У 2021/2022 навчальному році педагогічний колектив гімназії працював над реалізацією педагогічної проблеми «Сучасний урок. Компетентнісний підхід до навчання та виховання учнів».

Мережа класів та контингент учнів

Педагогічним колективом закладу освіти проведено певну роботу щодо збереження і розвитку шкільної мережі.

На початку 2021/2022 навчального року у школі було відкрито 9 класів. Мова навчання – українська. 

Станом на 05.09.2021 кількість учнів становила 71. Середня наповнюваність учнів у класах складала – 7,8 осіб.

Для забезпечення своєчасного й у повному обсязі обліку дітей шкільного віку було організовано роботу щодо охоплення навчанням дітей шкільного віку, які проживають за територією обслуговування закладу. 

Адміністрацією та педагогічним колективом закладу було:

  • складено список дітей  майбутніх першокласників на  2022/2023 навчальний рік;
  • складено та подано до відділу освіти статистичні звіти за затвердженими формами про кількість дітей і підлітків шкільного віку території обслуговування школи;
  • складено та подано до відділу освіти статистичний звіт Форма № 77-РВК;

Охоплені навчанням 73 учні.

Випускників 9 класу7. З них охоплені навчанням – 7 учнів: 2 навчаються у Авторському О.А. Захаренка ліцеї с. Сахнівка, 5 – у ВНЗ І-ІІ р.а.

Перспективою на 2022/2023 навчальний рік контингент майбутніх першокласників складатиме 6 дітей.

Стан працевлаштування випускників

        На виконання ст. 53 Конституції України, ст. 35 Закону України «Про освіту» в частині здобуття молоддю повної загальної середньої освіти та працевлаштування випускників 9-го класу, з метою контролю за охопленням повною загальною середньою освітою дітей і підлітків шкільного віку в закладі була проведена робота  як з учнями так і з батьками:

  • гімназія забезпечена законодавчими та нормативними документами, які передбачають обов’язкову базову середню освіту;
  • під час освітнього процесу та в позаурочний час проводилася профорієнтаційна робота з учнями;
  • на годинах спілкування учителі вчили дітей правильно обирати та здобувати професію, вміло знаходити роботу за професією, розкривали певні правила та прийоми пошуку роботи, допомагали уникати помилок.
  •  класний керівник обговорювала з батьками на класних зборах нюанси роботи з дітьми щодо вибору професій, продовження навчання у школі.
  • здійснювала контроль за навчанням, наявністю документів, що підтверджують подальше навчання та працевлаштування випускників

 

Робота з кадрами

   У 2021/2022  навчальному році у школі працювало 15 педагогічних працівників, зокрема 1 директор,  1 заступник директора з навчально-виховної роботи (0.5 ст.),  1 педагог-організатор, 1 вихователь дошкільної групи.

   Вищу освіту мають 12 педагогів, середню спеціальну – 6, бакалавр – 1. Вища кваліфікаційна категорія у 3 вчителів, перша – у 5  педагогів, друга – у 1 вчителя.

  Таким чином, в школі проводилась системна робота по забезпеченню освітнього процесу кваліфікованими кадрами, проводилась робота з соціального захисту учителів.

 

Упровадження мовного законодавства

   У 2021/2022 навчальному році в закладі освіти реалізовувалися практичні заходи щодо впровадження мовного законодавства, закріплення статусу української мови як державної.  Відповідно до вимог статті 10 Конституції України у гімназії систематично проводилася робота щодо забезпечення державної політики всіх рівнів та дотримання чинного законодавства.  Освітній процес здійснювався державною мовою.

   Основними найважливішими напрямки діяльності педагогічного колективу закладу освіти були:

  • створення національної системи виховання та освіти, орієнтованої на духовно вільну, творчу, гармонійно розвинену особистість національно свідомих громадян;
  • забезпечення умов для постійного перебування здобувачів освіти під впливом духовної культури українського  народу з метою розкриття та розвитку їх природних здібностей;
  • залучення дітей раннього віку до культури та історії свого народу;
  • здійснення естетичного та емоційного розвитку дітей засобами народного мистецтва та різноманітних видів усної народної творчості.
  • школа працює за  навчальним планом з українською мовою навчання;                           
  • державною мовою викладаються всі навчальні дисципліни інваріантної  складової  навчального плану закладу освіти;
  • всі члени педагогічного колективу школи володіють державною мовою на належному рівні  та постійно працюють над підвищенням культури українського мовлення, через систему самоосвітньої роботи;
  • діловодство та ведення шкільної документації, взаємовідносини з державними, громадськими організаціями ведеться виключно державною мовою;
  • державною мовою проводяться засідання педагогічної ради, ради закладу, виробничі наради, збори колективу, семінари, педагогічні читання;
  • тексти оголошень і повідомлень, плакатів, афіш, реклами виконуються українською мовою;
  • інтер’єр та оформлення шкільного приміщення, навчальних кабінетів здійснюється державною мовою;
  • у  класних кімнатах представлено національну символіку, український колорит;
  • у шкільній бібліотеці оформлені тематичні полички та папки: “Українська національна символіка”, “Мова – душа народу» ;
  • постійно діють виставки до Дня народження українських письменників та поетів;
  • з метою національної-патріотичного виховання, усвідомлення своєї етнічної спільноти, утвердження національної гідності, виховання любові до рідної землі, свого народу, проводяться різноманітні виховні заходи.

 

Впровадження ІКТ

  Пріоритетними напрямками діяльності школи у 2021/2022 навчальному році щодо впровадження ІКТ були:

  • впровадження інформаційних та комунікаційних технологій у освітній процес;
  • використання освітніх платформ «Googl classroom», «Всеосвіта», «На урок», месенджерів "Viber», «Telegram» під час організації дистанційного навчання в умовах карантинних обмежень під час поширення корона вірусної інфекції та введення воєнного стану в Україні;
  • формування інформаційної культури учнів та педагогічних працівників, забезпечення їх інформаційних потреб;
  • удосконалення інформаційно-методичного забезпечення освітнього процесу;
  • оптимізація освітнього менеджмента на основі використання сучасних інформаційних технології   в управлінській діяльності.

   Головна мета школи в питанні впровадження сучасних інформаційних технологій- надання нового підходу до інформатизації системи освіти,  що передбачає виконання наступних складових:

  • створення умов для оволодіння учнями та вчителями сучасними інформаційними  і комунікаційними  технологіями;
  • підвищення якості навчання завдяки використанню інформаційних ресурсів Internet;
  • інтенсифікація освітнього процесу й активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів;
  • створення умов для широкого впровадження нових інформаційних технологій в освітній  процес;
  • підвищення ефективності управління  закладом загальної  освіти;
  • створення умов для активації школи у електронному ресурсі «ІСУО» та «ЄДЕБО».

У  2022/2023 навчальному році слід продовжити:

  • навчання педагогічних працівників щодо оволодіння ІКТ, особливо інструментами дистанційного навчання;
  • проводити роботу щодо створення і постійного оновлення веб-сайту школи;
  • вводити в практику роботи проведення відкритих уроків та позакласних заходів вчителів-предметників із використанням комп’ютерних технологій;
  • поповнвати матеріальну базу та навчально-методичне забезпечення кабінету інформатики   відповідно до нормативів, вимог та державних стандартів;
  • забезпечити ефективну роботу учасників освітнього процесу у електронних ресурсах «ІСОУ», «ЄДЕБО» та «КУРС. ШКОЛА».

 

Реалізація освітньої програми та  навчального плану

 за 2021/2022навчальний рік

   У 2021/2022 навчальному році освітній процес закладу освіти був організований відповідно до затверджених в установленому порядку освітньої програми, навчального плану і річного плану роботи школи.

   Відповідно до річного плану в грудні 2021 року та в травні 2022 року адміністрацією гімназії було здійснено аналіз виконання робочих навчальних планів і програм з навчальних предметів, під час яких враховувались  особливості закінчення 2021/2022 навчального року та результати різних видів контролю (фронтального, класно-узагальнюючого, тематичного),  а також характеру контролю (попереднього, поточного, перспективного).

   Робочий навчальний план гімназії на 2021-2022 навчальний рік розроблений на виконання законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Типових навчальних планів, затверджених Міністерством освіти і науки України.

  Згідно наказів МОН України  від 08.10.2019 № 1272 “Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2-х класів закладів загальної середньої освіти” від 08.10.2019 № 1273 “Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 3-4-х класів закладів загальної середньої освіти”,   № 407 від 20.04.2018 «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня», № 405 від 20.04.2018  «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня» та листів МОН України № 1/9-190 від 02.04.2018 «Щодо скороченої тривалості уроку для учнів початкової школи» робочий навчальний план школи складено за Типовими освітніми програмами закладів загальної середньої освіти.

Навчальний план гімназії на 2021/2022 навчальний рік складено:

- для 1-2-го класу за Типовою освітньою програмою для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти, розроблена під керівництвом Р. Шияна (наказ МОН України від 08.10.2019 № 1272;

для 3-4-х класів за Типовою освітньою програмою для 3-4 класів закладів загальної середньої освіти, розроблена під керівництвом Р.Шияна (наказ МОН України від 08.10.2019 № 1273);

для 5-9-х класів за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня Додаток 12 (наказ МОН України  від 20.04.2018 № 405).

   Навчальний план включав інваріантну складову, сформовану на державному рівні. Предмети інваріантної складової навчального плану викладалися                              за державними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України для використання   в  закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році. Під час перевірки виконання навчальних програм були проведені співбесіди з вчителями, перевірено ведення класних журналів, оформлені підсумкові звіти.

    Результати перевірки показали, що виконання навчальних програм в 2-9-х класах у межах часу, відведеного навчальним планом закладу освіти на навчальний рік на вивчення предметів (кількість годин за програмою та фактична кількість використаних годин) практично співпадає, а саме:

  • у 2-9-х класах навчальні програми з усіх предметів виконано в повному обсязі, відхилень від навчальних програм не виявлено, хоча значна частина навчального матеріалу викладалась дистанційно (з використанням освітніх онлайн-платформ);
  • обов’язкова кількість тематичних оцінювань з усіх навчальних предметів, що визначена чинними навчальними програмами, дотримана, тематичне оцінювання рівня навчальних досягнень учнів за формою проведення було: усним, письмовим, різнорівневим тестуванням, практичною роботою відповідно до специфіки навчальних предметів;
  • кількість обов’язкових лабораторних, практичних чи інших робіт (дослідів), передбачених чинними програмами з навчальних предметів, дотримана;

Виконання навчальних програм за 2021/2022 навчальний рік проаналізовано   та узагальнено в наказом.

Вчителі забезпечили виконання вимог програм щодо :

  • проведення контрольних, лабораторних, практичних, творчих робіт;
  • оцінювання результатів освітньої діяльності учнів;

У відповідності з річним планом, перевіркою адміністрації були охоплені всі навчальні предмети і всі вчителі. Фронтально було перевірено стан викладання та рівень навчальних досягнень наступних предметів: історія, правознавство, хімія, природознавство.

Результати перевірок узагальнено в наказах з основної діяльності по школі.

Таким чином, робота з реалізації освітньої програми та навчального плану повністю завершена.

Забезпеченість підручниками та навчальними програмами

У 2021/2022 навчальному році учні школи були  забезпечені навчальними програмами та навчальними підручниками, рекомендованими до використання в навчально-виховному процесі Міністерством освіти і науки України: 1-4 класи –100 %, 5-9 класи – 98 %.

Бібліотечний фонд школи становив:

фонд підручників – 1929 примірника;

Для 1-4 класів – 508 примірник;

Для 5-9 класів – 978примірників;

Для 10-11 класів – 443 примірника.

     Таким чином, учні школи у 2021/2022 навчальному році були повністю забезпечені підручниками,  учні 4-го та 8-го класів отримали нові підручники . У наступному році слід продовжити системну роботу по 100%-му забезпеченню учнів підручниками (з урахуванням  контингенту учнів).

    У березні-квітні 2021 року школа взяла участь у конкурсному виборі підручників для учнів  5-го класу, який проводився Міністерством освіти і науки України разом з Інститутом модернізації змісту освіти.

 

Результати навчальних досягнень учнів

Упродовж навчального року вдосконалювалася система оцінювання навчальних досягнень учнів як засобу гуманізації освіти.Оцінювання навчальних досягнень учнів 1-2 класів здійснювалось вербально,  3-4класів –рівнево, 5-9 класів - за 12-ти бальною шкалою.

У 2021/2022 навчальному році традиційно освітній процес було спрямовано на інтелектуальний, соціальний і фізичний розвиток кожної дитини як особистості, здатної самостійно мислити і творчо діяти, використовувати знання в нестандартних ситуаціях.За підсумками 2021/2022н.р. всіучнібулиатестовані. Із 44 атестованихучнів 5-9класівзакінчилинавчальнийрік на високомурівні – 6 учнів, на достатньому– 11учнів, на середньому– 27 учнів.

       Усі учні переведені до наступних класів. 5 учнів 5-9 класів нагороджені Похвальними листами. 6 учнів 9 класу отримали свідоцтво про здобуття базової  середної освіти. Одна  учниця 9 класупідтвердила високий рівеньнавчальнихдосягнень та отрималасвідоцтво про базовусереднюосвіту з відзнакою.

Якість навчальних досягнень учнів зросла в порівнянні з минулим навчальним роком. Але серед значних недоліків у роботі вчителів-предметників слід зазначити, переважна кількість учнів школи  мають середній рівень навчальних досягнень за 12-бальною шкалою. Тому слід розробити кожному вчителеві систему заходів, направлених на підвищення ефективності роботи  в напрямку підвищення якості освіти.

 

Інклюзивне навчання

 

        Відповідно Закону України «Про освіту», Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» від 15.08.2011 №872 (зі змінами, внесеними Постановою КМ від 09.08.2017 № 588), Наказу МОНУ від 08.06.2018 № 609 «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти», наказу МОНУ від 23.04.2018 № 414, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.05.2018 за № 582/32034 «Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти», листа МОНУ від 05.02.2018 № 2.5-281 (Роз’яснення щодо тривалості уроків в інклюзивних класах і функціональних обов’язків асистента вчителя), Листа МОНу від 26.06.2019 № 1/9-409 «Методичні рекомендації щодо організації інклюзивного навчання в закладах освіти у 2021/2022 навчальному році», Листа МОНу від 05.08.2019 № 1/9-498 «Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти у 2021/2022 навчальному році», заяви батьків та з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізацію та інтеграцію в суспільстві було організовано інклюзивне навчання для учня 7 класу Кришуна М.

      У гімназії створено ресурсну кімнату, яка частково наповнена дидактичним матеріалом.  Індивідуальна програма розвитку учня, розроблена командою психолого-педагогічного супроводу, виконана частково, оскільки учень тривалий час перебував на дистанційній формі навчання і не завжди мав змогу технічно долучатися до нього. На перспективу кількість учнів з ООП у гімназії збільшується, тому  всім вчителям слід пройти курси підвищення кваліфікації для роботи з учнями, які мають ООП, вдосконалювати професійну майстерність, ознайомитися із сучасними педагогічними підходам і методиками, які застосовуються в інклюзивних класах.

 

Методична робота

     Уся методична робота гімназії спрямовувалася на виконання Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту»,   Національної доктрини розвитку освіти. Основним завданням методичної роботи було підвищення якості освіти учнів, удосконалення особистісно-орієнтованого навчання. У своїй діяльності педагогічні працівники реалізовували науково- методичну проблеми «Сучасний урок. Компетентнісний підхід до навчання та виховання учнів». Через роботу  методичного об’єднання вчителів початкової школи та творчої групи пропагувався досвід педагогічних працівників гімназії.

        Системний підхід до управління освітнім процесом охоплював усі види методичної роботи і базувався на розв’язанні таких питань: упровадження різноманітних форм методичної роботи; сучасні педагогічні технології в освітньому процесі; підвищення кваліфікації педагогічних працівників та їх атестація. Цільовими освітніми пріоритетами діяльності педагогічного колективу у 2021-2022 н. р. було визнано:

- визначення змісту, форм і методів підвищення методичної освіти  педагогічних кадрів, аналіз і оцінка її результативності;

- визначення основних напрямків розвитку та удосконалення змісту навчання і виховання здобувачів  освіти;

- впровадження інновацій в організації освітнього процесу та здійснення моніторингу якості освіти;

- підвищення якості освітнього процесу з метою покращення навчальних досягнень учнів;

- удосконалення уроку як основної форми освітнього процесу; визначення перспективних потреб науково-методичного забезпечення в навчальному закладі;

- підвищення рівня мотивації вчителів і учнів до самоосвіти,  самоаналізу, самоконтролю і самовдосконалення;

- розвиток професійної компетентності педагогічних працівників шляхом  їх участі в роботі шкільних методичних об’єднань  вчителів-предметників, проведення предметних тижнів;

-підвищення рівня виховної роботи в гімназії.

    Уся методична робота  була  спрямована на розвиток творчого потенціалу  педагогів, формуванню їх професійної компетенції  та упровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа».

   У сучасних умовах підвищуються вимоги до кваліфікації педагогічних працівників як складової системи безперервної освіти. Згідно з планом курсову перепідготовку під час дистанційного навчання при ЧОІПОПП пройшли 5 вчителів. Упродовж навчального року всі вчителі - предметники, які викладають у 5 класі, пройшли курсову перепідготовку за освітньою програмою підвищення кваліфікації вчителів закладів загальної середньої освіти, які реалізують компетентнісний потенціал в умовах Нової української школи.

Об’єктивною тенденцією розвитку професійної компетентності вчителів є атестація. Вона  проводилась із метою активізації та розвитку творчої професійної діяльності педагогічних працівників, підвищення їх персональної відповідальності за результати освітнього процесу, забезпечення соціального захисту компетентної педагогічної праці. У школі створено атестаційну комісію, яка працювала упродовж атестаційного періоду. За підсумками атестації Бондаренко Г.І., Мироненко С.Г. підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», Хосі Ю.С., Макаренко В.В. встановлено кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії», Гонтару Г.В., Баб’як А.М. підтверджено  кваліфікаційну категорію  «спеціаліст 9 розряду».

Провідною формою методичної роботи у гімназії є шкільне методичне об'єднання вчителів початкових класів та робота творчої групи, в рамках яких організовано та проведено належну роботу з педагогами щодо опанування новітніх методик, застосування інтеграції навчання, підготовки вчителів до роботи в НУШ. Їх засідання були  спрямовані на вдосконалення та збагачення знань педагогів, розвиток сучасного стилю педагогічного мислення учителя і його готовність до професійного самовдосконалення. 

     У гімназії упродовж року працювала творча група вчителів - предметників  під керівництвом Мироненко С.Г. та методичне об’єднання вчителів початкових класів, яким керувала Проценко Н.О. Через впровадження дистанційного навчання у звя’зку з коронавірусом та введенням військового стану, плани засідань творчої групи та МО вчителів початкових класів виконані частково. Значна увага приділялась оволодінню інноваційними формами та методами навчання, компетентнісному підходу  до викладання навчальних предметів, удосконаленню форм роботи по запровадженню нетрадиційних форм і методів організації освітнього процесу, новітніх освітніх технологій.В  умовах карантинних обмежень, пов’язаних з пандемією COVID – 2019, війною 2022, учителі освоїли і успішно застосовували засоби дистанційного навчання  (месенджери Viber, Telegram, онлайн-платформи Google Classroom, ZOOM, «На урок», «Всеосвіта» тощо). Це дало можливість успішно виконати всі навчальні програми у повному обсязі.

    У зв’язку з практичною спрямованістю навчання продовжено роботу щодо оснащення необхідним сучасним обладнанням та навчально-методичним забезпеченням навчальних кабінетів школи.

    Адміністрація гімназії, педагогічний колектив постійно працюють над більш досконалим володінням інформаційно-комунікаційними технологіями, широко використовують в своїй роботі можливості всесвітньої мережі ІНТЕРНЕТ (матеріали офіційних сайтів Міністерства освіти і науки України).     

   Аналіз стану методичної роботи у 2021/2022 навчальному році в гімназії дає підставу вважати, що процес реалізації педагогічним колективом загальношкільної методичної проблеми здійснювався на належному науково-теоретичному та методичному рівні. Проте є ще важливі питання, на розв’язання яких мають бути спрямовані зусилля педагогічного колективу в наступному навчальному році.

Робота з обдарованими та здібними учнями

    Головною метою розвитку гімназії є творча особистість, чому і підпорядкована індивідуальна робота   з обдарованими дітьми. На підставі річного плану роботи закладу освіти у серпні 2021 року було сплановано систему заходів щодо роботи з обдарованими дітьми та талановитою молоддю школи, поновлено банк  даних про обдарованих та здібних учнів школи.

Робота педагогічного колективу велась з метою виявлення і підтримки  талановитої молоді, створення умов, необхідних для розвитку індивідуальності та неординарних здібностей учнів.

        Учні школи були активними учасниками  олімпіад із навчальних предметів.  Проведено  І етап шкільних предметних олімпіад з української мови, англійської мови, математики, історії, географії, фізики, хімії, біології.

У другому (ТГ)  етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін взяло 5 учнів, проте призових місць не здобули.

У жовтні 2021 року в гімназії проведено перший (шкільний) етап ХІ Міжнародного мовно – літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка. у якому (відповідно до Положення) взяли участь учні 5-9 класів. 13 листопада 2021 року пройшов П (ТГ) етап Конкурсу, в якому взяли участь 3 учасники. Проте призових місць не посіли.

          У конкурсі знавців української мови ім. Яцика взяли участь учні 3 – 9 класів. 4 переможці шкільного туру стали  учасниками   ІІ (ТГ) етапу  конкурсу, проте призових місць не посіли.

Учні школи взяли участь у шкільному етапі  конкурсі читців - декламаторів «Вінок Шевченкові сплітаємо з віршів». Переможці стали учасниками ІІ (ТГ) туру. Із п’ятнадцяти учнів п’ять стали переможцями територіального рівня. Учні показали високу виконавську майстерність та володіння основами художнього читання. Переможців конкурсу було нагороджено грамотами виконавчого комітету.

Проте,  в гімназії відсутня цілорічна цілісна системна робота зі здібними та обдарованими учнями. Вчителі на уроках та  під час підготовки учнів  до участі в олімпіадах недостатньо використовують завдання творчого характеру, спрямовані на розвиток критичного та логічного мислення,  недостатньо приділяють увагу за для мотивації розвитку учнівських обдарувань. Підготовка до конкурсів, олімпіад має стихійний характер, що негативно впливає на результативність. Не достатньо проводилася дистанційна робота з обдарованими учнями.

Недоліком є рівень організації роботи вчителів з батьками обдарованих дітей.  Відповідна робота (індивідуальні бесіди, консультації тощо) практично відсутня.

Робота бібліотеки

    У 2021/2022 навчальному році робота бібліотеки гімназії   була направлена на залучення читачів, на підвищення читацької активності, компетентності. Використовуючи різні форми і методи бібліотечно-бібліографічної роботи, бібліотека приділяє увагу проблемам із пошуком та забезпеченням інформацією. Носіями інформації нашої бібліотеки є передусім друковані видання, електронні носії. Поєднуючи традиційні та інноваційні форми роботи, бібліотекар постійно працює над тим, щоб заохотити учнів до читання, зацікавити книгою, стимулювати вчителів і учнів до використання наявних у бібліотеці інформаційних ресурсів.

   У бібліотеці постійно урізноманітнюються форми роботи з читачами, практикуються виставки рекомендованої літератури, огляди періодики.

  Вся робота шкільної бібліотеки проводиться відповідно до плану роботи школи, у тісному контакті з педагогічним колективом.

  При відкритому доступі є можливість оформляти на стелажах виставки до окремих підрозділів – невеликі книжкові виставки, наприклад:

  • «Моя країна - Україна»;
  • «Читаємо сучасну літературу»
  • «Скарбничка педагогічної мудрості».

 Широкою популярністю у читачів користуються книжкові виставки. Біля книжкових виставок і тематичних полиць постійно проводяться книжкові огляди, бесіди. При організації книжкових виставок враховуються вікові особливості читачів. Для дітей молодшого шкільного віку виставки готуються яскраві, художньо оформлені, з коротким простим та цікавим текстом («Стежина пригод», «Малим викладачам казкознавства»).

Основні показники роботи бібліотеки  за 2021/2022 навчальний рік

 

№ з/п

Основні напрямки роботи

Кількісні показники

  1.  

Усього учнів

74

  1.  

Із них: учнів-читачів

66

  1.  

 вчителів та інших працівників

17

  1.  

Середня відвідуваність

76%

  1.  

Кількість книжкових виставок

12

  1.  

Кількість бесід

8

  1.  

Кількість оглядів літератури

3

 

Організація харчування учнів

 

   Харчування учнів школи у 2021/2022 навчальному році забезпечувалось на базі шкільної їдальні.Організація харчування учнів закладу була спрямована на створення умов для підтримки та збереження здоров’я школярів, профілактику захворювань, пов’язаних із порушенням режиму прийому їжі. У режимі школи велике значення надавалося організації раціонального, збалансованого харчування відповідно до віку і стану здоров’я учнів. У школі розроблені комплексно-цільові заходи організації і розвитку харчування учнів, якими передбачено: зміцнення матеріально-технічної бази їдальні; розширення сфер послуг для учнів і батьків; удосконалення різноманітності раціону харчування; виховання культури прийому їжі; пропаганда здорового способу життя.

  Основними принципами організації харчування в  закладі були: адекватна енергетична цінність раціонів відповідно до енерговитрат дітей;   збалансованість та максимальна різноманітність раціону; адекватна технологічна та кулінарна обробка продуктів та страв, що забезпечує їх смакові якості та збереження вихідної харчової цінності; забезпечення санітарно-гігієнічних норм, у тому числі дотримання всіх санітарних вимог до стану харчоблоку, продуктів харчування, їх транспортування, зберігання, приготування та роздачі страв; врахування індивідуальних особливостей дітей.

           З метою поліпшення роботи щодо організації харчування учнів протягом року здійснювався контроль за організацією та якістю надання послуг  з харчування учнів;  проводився моніторинг харчування учнів школи; були  розроблені заходи, які передбачали зміцнення матеріально-технічної бази їдальні, удосконалення різноманітності раціону харчування, виховання культури прийому їжі, пропаганда здорового способу життя. 

      Процес  організації  харчування  дітей  у  школі складався з відпрацювання режиму і графіка харчування дітей; визначення постачальників продуктів харчування і продовольчої    сировини;   приймання   продуктів   харчування   і продовольчої    сировини    гарантованої     якості;     складання меню-розкладу;  виготовлення страв;  проведення реалізації і надання дітям готових страв; ведення обліку дітей,  які отримують безоплатне гаряче харчування,  а також гаряче харчування за кошти батьків;  контроль за  харчуванням;  інформування  батьків про організацію харчування дітей у закладі.

    Відповідальними  за   організацію   харчування   учнів  у закладі загальної середньої освіти, за   матеріально-технічний стан харчоблоку (їдальні), додержання   вимог   санітарного законодавства був директор гімназії. Відповідно до наказу директора гімназії__«Про призначення відповідального за організацію харчування учнів школи» контроль за організацією харчування учнів здійснює  заступник  директора з навчально-виховної роботи. До її обов'язків входили:  відпрацювання режиму і графіка харчування дітей, режиму чергування педагогічних  працівників  в обідній залі;  опрацювання інформації щодо кількості дітей,  які потребують гарячого харчування (у  тому числі  дітей  пільгових  категорій);  участь  у  бракеражі готової продукції;  контроль  за додержанням  дітьми  правил особистої гігієни та вживанням готових страв;  контроль  за   санітарно-гігієнічним станом обідньої зали тощо.

Протягом 2021/2022 навчального року було організоване безкоштовне гаряче харчування учнів. У закладі забезпечено такі види харчування:

- пільгове – для учнів початкових класів з розрахунку 50% оплата батьків, 50% за рахунок місцевого бюджету;

- для дітей сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, дітей учасників АТО, дітей із інвалідністю, дітей з малозабезпечених сімей.

  Частка учнів початкових класів та учнів пільгових категорій, охоплених харчуванням,   складає 100 %. Усі документи щодо організації харчування учнів оформлюються згідно чинного законодавства. В наявності довідки   про одержання допомоги згідно з Законом України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим родинам. Таким чином, у гімназії створено належні умови для забезпечення учнів та працівників закладу якісним гарячим харчуванням. Кожен прийом їжі, її енергетична цінність відповідали віку, стану здоров’я учнів, рівню енергетичних затрат та нормам харчування для загальноосвітніх закладів.

   Харчування учнів було організовано на основі циклічного перспективного меню, яке погоджувалося Держпродспоживслужбою. Перспективне меню складалося з урахуванням сезонності (на осінній і зимово-весняний періоди року) та наявності сезонних продуктів, свіжих овочів, фруктів, ягід, сухофруктів, квашених овочів, соків.

   Питний режим у школі було організовано належним чином. Досліджений зразок питної води за визначеними показниками відповідає вимогам ДСанПіН 2.2.4 – 171 – 10 «Гігієнічні вимоги до води питної призначеної для споживання людиною» .

   Батьки учнів добре поінформовані щодо питань організації харчування, якості їжі та санітарного стану їдальні, задоволені якістю приготування їжі. У шкільній їдальні оформлено постійно діючий інформаційний стенд для батьків та учнів, який містить щоденне меню із переліком страв і їх виходом.

 Чимале значення має в школі пропаганда правильного харчування серед дітей та їхніх батьків. Для цього використовують різноманітні форми: лекції, батьківські збори, індивідуальні бесіди, тематичні заняття.

  Питання організації харчування періодично заслуховувалися на засіданні педагогічної ради, батьківських зборах, нарадах при директорові.

 

Медичне обслуговування, моніторинг стану здоров’я учнів

та формування здорового способу життя

  Медичне обслуговування учнів здійснюється працівниками ФАПУ с. Нетеребка та сімейними лікарями Набутівської амбулаторії.  Щорічно учні 1-9-х класів школи проходять поглиблений профілактичний медичний огляд.

У 2021 році проведено медичний огляд учнів 67 учнів. За результатами медогляду складені групи здоров’я: основна група – 9 учнів, що складає 12,6%; , спецгрупа – 31 учень ( 43,6%), підготовча група – 27 учнів (38%). Результати медичного огляду учнів враховуються при проведенні уроків фізичної культури.

З метою профілактики шкідливих звичок у школі   спланована й проводилась робота по забезпеченню цікавого дозвілля, робота гуртка «Волейбол».. Для учнів організовувались і проводились тижні профілактики шкідливих звичок, конкурси, бесіди, дні здоров’я, спортивно-масові заходи. У шкільній бібліотеці організовувались змінні виставки літератури на дану тематику.

Педагогічним колективом гімназії ведеться постійна планомірна робота на виконання закону України «Про заходи з попередження та зменшення вживання тютюновихвиробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення».  У планах виховної роботи класних керівників передбачені індивідуальні бесіди з профілактики тютюнопаління з дітьми, схильними до правопорушень. На годинах спілкування  5-9 класів класними керівниками порушуються питання профілактики наркоманії та СНІДу. Постійно проводяться заходи, спрямовані на виховання здорового способу життя.

 

Соціальний захист учнів та робота з дітьми пільгових категорій

 

      Упродовж 2021/2022 навчального року робота школи щодо соціального захисту дітей пільгових категорій була спрямована на дотримання Конвенції ООН «Про права дитини», виконання законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт, позбавлених батьківського піклування», указів Президента України від 12.01.2018 року №5 «Про першочергові заходи щодо захисту прав дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб із їх числа».

      Робота з даного напрямку проводилась відповідно до річного плану роботи школи на 2021/2022 навчальний рік. Складено соціальний паспорт школи.

      Постійно здійснювався контроль за відвідуванням занять дітей, які залишились без батьківського піклування, та інших дітей, соціально вразливих категорій.

     Створено банк даних дітей пільгових категорій, що постійно оновлюється. На внутрішньошкільному обліку знаходяться діти певних категорій:

 

  • Позбавлені батьківського піклування – 2 учні;
  • Діти, які опинилися в складних життєвих обставинах – 1 учень;
  • Діти з багатодітних сімей – 9 учнів;
  • Діти з малозабезпечених сімей – 7 учнів;

 

Питання соціального захисту дітей пільгового категорій заслуховувалося на  нарадах при директорові, на засіданні педагогічної ради школи.

       Організовано безкоштовне харчування учнів  дітей пільгових категорій. Проводилось обстеження умов проживання, навчання, працевлаштування, оздоровлення та соціального захисту  дітей, позбавлених батьківського піклування,дітей, які проживають у складних життєвих обставинах з відповідним оформленням актів.

 

Заходи щодо попередження та профілактики злочинів

 в учнівському середовищі

 

   Відповідно до річного плану роботи школи на 2021/2022 навчальний рік проаналізована робота з попередження та профілактики правопорушень і злочинності, наркоманії, СНІДу серед учнів школи. Розроблено і проведено організаційні заходи з профілактики злочинності, правопорушень та бездоглядності серед неповнолітніх. Узято на контроль питання:

-   максимального охоплення дітей шкільного віку загальною середньою освітою;

-   відвідування учнями  школи  навчальних занять;

-   виконання заходів річного плану роботи школи щодо попередження правопорушень і злочинності.

     Класні керівники ведуть чіткий контроль за станом відвідування учнями занять. Налагоджено роботу з батьками щодо своєчасного інформування  про причини відсутності школярів. Двічі на рік питання відвідування учнями школи заслухано на нараді при директору.

   Традиційним стало проведення у школі Тижня правових знань.

   Щорічно проводиться громадський огляд умов проживання, виховання категорійних дітей (вересень-жовтень). За його  підсумками у 2021/2022 навчальному році складено соціальний паспорт школи.

   Важливу роль у запобіганні і подоланні відхилень у поведінці дітей і підлітків відіграє шкільна Рада профілактики правопорушень серед неповнолітніх, на засіданнях розглянуто поведінку, успішність учнів школи, стан відвідування конкретного класу. Проте в роботі з профілактики правопорушеннь є чимало недоліків як в діяльності класних керівників, так і гімназії  вцілому. Залишає бажати кращого індивідуальна робота класних керівників щодо залучення дітей  до громадського життя класу.

    Необхідною ланкою діяльності педагогів школи є правовиховна робота. Усвідомлюючи важливість радикальних змін у всіх сферах життя країни, вчителі школи впроваджували в практику правовиховної роботи нові підходи, спрямовані на створення системи виховання на основі гуманізації життя школи. В основу організації системності в здійсненні виховного процессу в школі покладено диференційно-індивідуальний підхід, врахування вікових особливостей дітей.

 

Робота з батьками

  Упродовж 2021/2022 навчального року проводились батьківські зори, профілактичні бесіди та, за  необхідністю, надавалася індивідуальна допомога у питаннях навчання та виховання дітей.

  Систематичною є робота класних керівників з батьками (або особами, які їх замінюють) з питань родинного виховання, профілактики шкідливих звичок та правопорушень.  Для обговорення пропонувались матеріали «Чи знаєте ви свою дитину?», «Дитина – рівноправний член суспільства» тощо. На класних батьківських зборах було висвітлено питання «Віра – основа успіху та благополуччя кожної людини», «Соціальні групи в інтернеті: зворотна сторона медалі»; «Культура взаємовідносин юнаків та дівчат».

 

 

 

Аналіз виховної роботи

    У 2021/2022 навчальному році виховна робота в школі  була спрямована на реалізацію загальношкільної виховної проблеми «Формування громадянина – патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особистості в умовах сьогодення»і проводилась  відповідно до реалізації Концепції державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988, Статуту школи, річного плану роботи школи на 2021/2022 навчальний рік. Виховна робота  була спрямована на виконання Законів України „Про освіту”, „Про загальну середню освіту”, Національної програми правової освіти та Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 29 липня 2019 року № 1038; Конвенції ООН про права дитини.

        На основі цих нормативно-правових документів у гімназії функціонувала виховна система  як цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності виховання, відбувалося моральне становлення учнів, формування в них творчого мислення, відповідальності. На сьогоднішні в гімназії склалася система виховної роботи, яка на принципах гуманізму, демократизму, єдності сім’ї та школи, спадкоємності поколінь забезпечує здійснення національного виховання, спонукає до утвердження педагогіки особистості, сприяє формуванню в учнів навичок самоосвіти, самоаналізу, допомагає учням розвивати індивідуальні здібності, творчі задатки, самовизначитись та самореалізуватись.

 

Завдання виховної системи:

 

•    Виховувати дитину як громадянина країни, національно свідомого, життєво і соціально компетентного, здатного здійснювати самостійний вибір і приймати відповідні рішення у життєвих ситуаціях.

•    Сприяти зростанню творчого духовного потенціалу особистості, розкриттю здібностей на кожному з виховних етапів.

•    Розвивати дитяче самоврядування як осередок самореалізації громадянського виховання.

•    Створювати умови для розвитку життєтворчої компетентності учнів.

•    Впроваджувати оптимальні методи, форми, засоби, що сприяють формуванню в учнівської молоді основ життєтворчості; розширення можливостей компетентного вибору особистістю свого життєвого шляху.

•    Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці.

•    Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації.

          Для реалізації цих завдань у гімназії розроблений план виховної роботи  та плани роботи класних керівників. Ці плани охоплюють всі напрямки виховання: патріотичне, правове, моральне, художньо-естетичне, трудове, фізичне, екологічне, превентивне та включають у себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи, конкурси, заходи щодо втілення національної програми «Діти України», «Комплексної програми профілактики злочинності і бездоглядності», «Програми профілактики ВІЛ-інфекції», заходи щодо зміцнення моральності та утвердження здорового способу життя та ін.

        Виховна система гімназії базується на принципах, що визначають основні вимоги до процесу виховання особистості учня, до його змісту,  форм, методів та прийомів.

Виховна робота реалізується за такими напрямами:

•  Виховання громадянської свідомості через учнівське самоврядування, формування активної життєвої позиції.

•  Виховання правової культури та профілактика правопорушень.

•  Фізичне виховання та пропаганда здорового та безпечного способу життя.        

•  Національно-патріотичне виховання.

•  Екологічне виховання.

•  Моральне виховання.

•  Родинне виховання.

•  Художньо-естетичне виховання.

•  Розвиток творчих здібностей учнів.

  Виховна робота була спрямована на реалізацію календарних, традиційних  свят, конкурсів, заходів щодо втілення «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів»:

  • ціннісне ставлення до себе;
  • ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;
  • ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
  • ціннісне ставлення до праці;
  • ціннісне ставлення до природи;
  • ціннісне ставлення до культури і мистецтва

      Упродовж року в школі видано накази з виховної роботи. Питання виховання учнів розглядалися на нарадах при директору.


       У 2021/2022 навчальному році у гімназії було проведено щорічні виховні заходи: свято Першого дзвоника; День захисника України; День партизанської слави; День миру; День пам’яті жертв голодоморів 1932-1933рр., акція «Запали свічку!»; День вчителя; День української писемності та мови; Всесвітній День боротьби зі СНІ Дом; «Козацькі розваги» до Дня Збройних Сил України; бібліотечні свята;  спортивне свято до Дня Українського козацтва;  заходи до дня визволення України від нацизму; заходи до Дня Святого Миколая; заходи до дня Соборності України, «Пам’ятай за Крути»,  до Дня рідної мови, виховні години до Дня пам’яті Героїв Небесної Сотні, Шевченківський тиждень тощо;  місячник «Увага! Діти на дорозі!»; День знань з основ безпеки життєдіяльності; Олімпійський тиждень; Всеукраїнський тиждень безпеки дорожнього руху.

        На належному рівні проводилася  патріотична, правовиховна роботата робота з протидії усім видам насильства. З метою формування патріотичного виховання  учні школи брали участь в благодійних акціях для підтримки воїнів АТО.

       З метою формування здорового способу життя, забезпечення повноцінного розвитку дітей  організована робота з попередження дитячого травматизму.     Аналіз роботи з попередження дитячого травматизму проводиться два рази на рік .  З метою збереження життя та здоров’я учнів учителями-предметниками проводяться інструктажі з техніки безпеки під час проведення лабораторних та практичних робіт, записи про які відмічаються у спеціальних та класних журналах. Особлива увага збереження життя та здоров’я дітей приділяється на уроках фізкультури.

 У рамках  тижня здоров’я проведено виховні години на тему: «Молодь за здоровий спосіб життя», «Здоров’я – запорука добробуту й щасливого життя», «Скільки коштує здоров’я», «Бережіть здоров’я з молоду», «Паління шкідлива і небезпечна звичка», «Наркотичні речовини, небезпека їх вживання», «Спорт у нашому житті», «Грип та його профілактика», «Здорове харчування. Режим дня», «Основні питання вакцинації».

      На виконання методичних рекомендацій Міністерства освіти та науки України  у школі проведений Тиждень безпеки дорожнього руху. Класними керівниками були проведені бесіди з правил дорожнього руху; конкурс малюнків «Дорожня азбука», бібліотечна виставка «Правила дорожнього руху. Обережно, діти на дорозі!», спортивні змагання «Правила дорожнього руху – гідні поваги».

З метою формування екологічної культури учнів створено систему екологічної освіти та виховання. У школі учні набувають екологічних знань у процесі вивчення природознавства, біології, географії, хімії, фізики, у різних формах позакласної роботи: упорядкування пришкільної території, догляд за зеленими насадженнями.  

    Під час проведення екологічного місячника були проведені бесіди та виховні години: «Де праця, там і розквіт», «Брати наші менші», «Чарівне моє довкілля», «Природа і ми», «Дива природи», «Знай, люби, бережи», «Сторінками Червоної книги України», «Охорона природи», «Альтернативна енергетика». Щороку  проходить екологічна акція «Годівничка» (1-4 кл. – педагог-організатор.).

Щоденно контролювався стан відвідування учнями занять. Систематично проводилася робота проти запізнення учнів до школи: бесіди з учнями, батьками. 

   Питання безпеки життєдіяльності, створення належних санітарно-гігієнічних умов та профілактика травматизму  є одним із найважливіших у роботі навчального закладу. У гімназії  забезпечено безпечні та нешкідливі умови навчання, фізичного розвитку та зміцнення здоров’я, режиму роботи, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів і вихованців. Ця робота проводилась за наступними напрямками:

- створення безпечних умов праці та навчання;

- документальне оформлення роботи з охорони праці, безпеки життєдіяльності;

- систематичне навчання учнів та працівників навчального закладу безпеці праці та життєдіяльності;

- профілактика нещасних випадків;

- робота з учнями в позаурочний час (виховні години);

- робота з батьківською громадськістю;

-контроль за дотриманням вимог чинного законодавства з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності.

      Гімназія забезпечена інструкціями з техніки безпеки, охорони життя і здоров’я здобувачів освіти. Розроблені і затверджені в установленному порядку загальношкільні заходи і план роботи з профілактики дитячого травматизму. Кожним класним керівником  розроблено комплект бесід із безпеки життєдіяльності для свого класу. Бесіди на навчальний рік було складено відповідно до поданих тем:

- Як вберегтись під час епідемії корона вірусу;

- Безпека в побуті (опіки, отруєння, безпека з вогнем, побутова хімія і т.д.).

- Безпека на ігрових, спортмайданчиках (рухливі ігри, спортінвентар).

- Безпека перебування в школі.

 - Безпека перебування біля водоймищ.

 - Дорожньо-транспортний травматизм.

 - Пожежна безпека.

 - Електротравматизм та його попередження.

 - Безпека в надзвичайних ситуаціях.

 - Безпека праці.

- Особиста гігієна та здоровий спосіб життя.

  - Життя людини – найдорожча цінність (попередження суїцидальної поведінки дітей). Дані бесіди сплановано також у планах виховної роботи класних керівників. Перед канікулами проводиться комплексна бесіда з безпеки життєдіяльності. Класні керівники проводить цю бесіду в останній день перед канікулами. 

      На відповідних сторінках  класного журналу, ведеться облік проведення бесід, інструктажів, заходів з безпеки життєдіяльності. Позапланові  бесіди проводиться класними керівниками тоді, коли видано наказ , відповідно до якого й  необхідно провести дану бесіду. У закладі проводиться системний і постійний  контроль за проведенням зазначених бесід та інструктажів.

З метою попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму,узагальнення та розповсюдження кращих форм і методів профілактичної роботи серед дітей, прищеплення навичок безпечної поведінки на дорозі, запобігання випадків травмування дітей в автопригодах під час руху в школі був проведений Тиждень безпеки дорожнього руху «Увага! Діти на дорозі». 

      Значне місце у виховному процесі школи займає діяльність, спрямована на морально-правову освіту учнів. Робота щодо правового виховання учнів проводиться згідно з річним планом та алгоритмом роботи з дітьми, що потребують підвищеної педагогічної уваги. З метою профілактики правопорушень серед учнівської молоді в гімназії працює Рада профілактики правопорушень.

     З метою задоволення потреб учнівської молоді щодо поліпшення здоров’я, фізичного розвитку в закладі працював гурток «Волейбол».

Велика увага в школі приділяється роботі з превентивного виховання.

Протягом жовтня-грудня  класними керівниками проведені роз’яснювальні бесіди серед учнів та їх батьків щодо правил безпечної поведінки під час можливих надзвичайних подій та аварій в умовах осінньо-зимового періоду та безпечного користування електричними та іншими нагрівальними приладами. Проведено анкетування щодо паління та наркоманії в 8-9 класах, профілактичні бесіди «Вплив тютюну, алкоголю та наркотиків на організм, що розвивається». 

      Отже, слід зазначити, що проведена робота  в 2021-2022 навчальному році сприяла вихованню якостей особистості, що характеризують її ставлення до суспільства і держави, інших людей, праці, природи, мистецтва, самого себе та знаходиться на належному рівні.

      Виходячи із загальношкільної виховної проблеми школи, головна увага приділялася формуванню громадянина – патріота України, створенню умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів, виховання громадянина з демократичним світоглядом і культурою, який не порушує прав і свобод людини, виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я, формування належних гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, зміцненню фізичного здоров’я дітей, розвитку творчих здібностей для задоволення морально-духовних запитів, створенню сприятливого психологічного мікроклімату,  створенню умов для задоволення соціальних проблем – залучення до активної творчої діяльності дітей всіх соціальних груп.

Охорона праці

    Робота педагогічного колективу школи з охорони праці організована згідно із Законом України «Про охорону праці» та Положенням про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти (№ 1669 від 26.12.2017 ).Стан роботи з охорони праці, виробничої санітарії під час освітнього процесу в школі знаходиться під щоденним контролем адміністрації школи.

   На початок 2021/2022 навчального року були оформлені всі необхідні акти-дозволи на проведення навчальних занять у кабінетах і шкільних приміщеннях підвищеної небезпеки, дозвіл  на експлуатацію харчоблоку, акт санітарно-технічного стану школи. Посадові обов’язки працівників, інструкції з техніки безпеки з блоком питань з охорони праці й безпеки життєдіяльності є в наявності. Інструкції складено згідно з Положенням про розробку інструкцій з охорони праці.

    У наказі по школі «Про охорону праці та дотримання правил техніки безпеки у 2021/2022 навчальному році» передбачено відповідальних за організацію роботи з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності під час освітнього процесу та в позаурочний час, попередження дитячого травматизму, відповідальних за електрогосподарство й пожежну безпеку в школі тощо.

  У гімназії є необхідні журнали реєстрації всіх видів інструктажів із питань охорони праці працівників і учнів закладу. Відпрацьована програма вступного інструктажу з охорони праці для працівників  гімназії.

  Організація роботи з охорони праці контролюється заступником директора з навчально-виховної роботи. Вона включає: постійний контроль за навчанням з охорони праці; перевірку знань педагогів відповідно до інструкції та листа МОН України «Про вивчення правил охорони праці працівниками освіти»; контроль за організацією й періодичним проведенням занять з охорони праці з усіма категоріями працівників школи та учнями; систематичний контроль за проведенням різного роду інструктажів; контроль за розробкою й правильним оформленням інструкцій із техніки безпеки; організацію роботи комісії для оформлення актів-дозволів на використання спортивної зали, майстерні і контроль за її діяльністю; контроль за виконанням наказів відповідно до Закону України «Про охорону праці». У закладі створена й постійно діє комісія з питань охорони праці та з трудових спорів. Така система контролю адміністрації гімназії у співпраці з профспілковим комітетом дає можливість цілеспрямовано вирішувати питання безпеки й життєдіяльності колективу.

    Відповідно до Законів України «Про охорону праці» та «Про колективні договори й угоди» між адміністрацією й профспілковим комітетом школи підписаний Колективний договір, у якому визначені обов’язки сторін щодо організації безпечних і нешкідливих умов праці, а також умови реалізації працівниками школи своїх прав і соціальних гарантій на охорону праці. Питання охорони праці обговорювалися на нараді при директору.

     Для зниження впливу шкідливих факторів на життя та здоров’я працівників, учнів школи в кабінетах фізики, інформатики,  майстерні, спортзалі передбачено проведення інструктажів – вступного та перед початком лабораторних і практичних робіт. У цих кабінетах на видному місці є інструкції та пам’ятки з техніки безпеки й охорони праці. Закуплені вогнегасники розташовані в доступних місцях по гімназії.

    Питання безпеки життєдіяльності учнів під час канікул постійно обговорювалися на батьківських зборах, інструктивно-методичних нарадах.

     Формування навичок безпечної поведінки, збереження та зміцнення здоров’я учнів – це основний напрям роботи школи. З цією метою в гімназії учні вивчають Правила дорожнього руху, проводяться місячники безпеки руху.  Успішним є поєднання роботи з охорони життя й здоров’я з проведенням занять із цивільної оборони та надзвичайних ситуацій, відпрацюванням елементів евакуації учнів зі школи. Випускаються плакати на різні теми («Куріння та наше здоров’я», «Світ проти СНІДу», «Наш організм і наркотики», «Як захиститись від коронавірусу» та ін.). Розроблено інструктажі з техніки безпеки та охорони життя для учнів під час канікул і святкових днів. Класними керівниками проводяться бесіди з учнями з безпеки життєдіяльності.

     Постійно здійснюється контроль за роботою системи забезпечення нормального функціонування  гімназії. Закуповуються необхідні миючі засоби для дотримання належного санітарно-гігієнічного стану школи.

Але поряд з тим простежуються і недоліки у роботі з даного питання, а саме:

- не в усіх навчальних кабінетах є аптечки;

- не в повній мірі виконуються ті норми, що потребують постійного фінансування (забезпечення працівників спецодягом та ЗІЗ, закупівля миючих засобів, засобів гігієни тощо).

 

Безпека життєдіяльності учнів

     Упродовж  2021/2022 навчального року важливим завданням роботи гімназії була робота з охорони життя та здоров'я учнів, попередження дитячого травматизму.

        З метою забезпечення реалізації державної політики в галузі охорони дитинства проведено аналіз стану профілактичної роботи з питань безпеки життєдіяльності та охорони життя і здоров’я дітей, запобігання всім видам дитячого травматизму у навчальному закладі за 2021/2022 навчальний рік.

    У гімназії створені безпечні умови для навчання та виховання учнів. Учасники освітнього процесу в цілому дотримуються санітарно-гігієнічних вимог та вимог безпеки під час проведення уроків та позакласних заходів. Відповідно до нормативних вимог з учнями проводилися інструктажі з техніки безпеки на уроках фізики, хімії, інформатики, трудового навчання, фізичного виховання, індивідуальні бесіди тощо.

    Одним із шляхів запобігання наявних негативних факторів та подолання їх наслідків, практичної реалізації завдань, визначених у державних документах, є впровадження в навчальний процес курсу «Основи здоров'я» (1-9 кл.), програма якого визначається практичним спрямуванням, передбачає формування основних моделей безпеки під час виникнення побутових, природних, техногенних надзвичайних ситуацій. Учні та працівники гімназії систематично проходять медичний огляд.

    Робота з попередження усіх видів дитячого травматизму проводилась класними керівниками систематично. Вони регулярно проводили бесіди, тематичні класні години з профілактики травмування учнів. Усі бесіди та інструктажі фіксувались в класних журналах, журналах з охорони праці та безпеки життєдіяльності учнів.

    Для удосконалення профілактичної роботи щодо запобігання дитячого травматизму серед учнів класними керівниками було проведено комплекс бесід:

- правила дорожнього руху;

правила протипожежної безпеки;

- запобігання отруєнь;

- правила безпеки при користуванні газом;

- правила безпеки з вибухонебезпечними предметами;

- правила безпеки на воді;

-правила безпеки користування електроприладами, при поводженні з джерелами електроструму.

     Крім того, класні керівники провели додаткові бесіди з учнями  з попередження всіх видів травматизму перед початком осінніх, зимових, весняних та літніх  канікул.

     Під постійним контролем класних керівників знаходиться відвідування школи учнями. Причини пропусків занять негайно з’ясовуються, підтримується постійний зв’язок з батьками.

     Питання профілактики дорожньо-транспортного дитячого травматизму, охорони життя і здоров'я учнів, відповідальності батьків за дотриманням контролю за дітьми в позаурочний час були обговорені на батьківських зборах у вересні, грудні, травні 2021/2022 навчального  року.

    Питання  стану роботи в школі щодо профілактики та запобігання всіх видів дитячого травматизму було заслухано на нараді при директору.

     В гімназії була спланована та проводилась позакласна робота з питань безпеки життєдіяльності учнів. Вчителями використовувалися різноманітні форми роботи з даного питання:  бесіди, усні журнали, рольові ігри, конкурси та вікторини, конкурси плакатів та малюнків. Вчителями проведено профілактичні бесіди за темами „Небезпека вдома і на вулиці», «Основні правила поведінки в громадських місцях та транспорті», «Наодинці вдома», «Правила дорожнього руху», «Правила поведінки з вибухонебезпечними предметами», «Правила поведінки з газом», «Правила поведінки з вогнем», «Правила поведінки на воді та біля водоймищ», «Обережно! Ожеледиця», «Правила дорожнього руху», «Здоров’я – як його зберегти», «Гігієна та чистота – це мої друзі», «Я обираю здоровий спосіб життя», «Азбука безпечної дороги», «Місце зупинки громадського транспорту – зона підвищеної небезпеки», «Здорові діти – майбутнє нації», «СНІД стосується кожного», «Права свої ти добре знай, обов’язки не забувай».

    На поверхах гімназії розміщені плани евакуації учнів на випадок виникнення пожежі, затверджені згідно вимог. Класні керівники на виховних годинах нагадували учням про шляхи евакуації із приміщення, план дій у випадках виникнення пожежі, надзвичайних ситуацій.

   Учителі   вели чергування під час перерв на поверхах та подвір’ї закладу.       Робітники по школі постійно перевіряють наявність працюючих електроламп, справність електроприладів, безпечність  кріплення шаф, дошок, спортобладнання.

 

 

Управлінська та організаційна діяльність

       Упродовж 2021/2022  навчального року адміністрацією гімназії опрацьовувались, вивчались та аналізувались питання з управлінської, організаційної, освітньої діяльності, а саме:

  • управлінська діяльність адмістрації  гімназії та здійснення внутрішкільного контролю;
  • організація освітнього процесу, рівень знань, умінь та навичок учнів, стан викладання предметів;
  • організація системи методичної роботи та навчально-методичне забезпечення педагогічного процесу;
  • стан роботи гімназії щодо реалізації  Концепції національного  виховання;
  • організація роботи  з охорони праці та попередження дитячого травматизму;
  • охорона дитинства та робота з дітьми пільгових категорій;
  • кадрове забезпечення діяльності закладу освіти: атестація та проходження педагогічними працівниками курсів підвищення кваліфікації;
  • організація роботи закладу освіти під час карантинних обмежень. Якість дистанційного навчання.

Робота з направлення діяльності закладу в межі нормативно – правового поля була ключовою   протягом року, а саме:

  • розроблено функціональні обов’язки директора школи, заступника директора з навчально-виховної роботи, педагогічних працівників, класних керівників, завідуючих кабінетів, обслуговуючого персоналу;
  • розроблено та прийнято Правила внутрішнього трудового розпорядку закладу;
  • розроблені та затверджені функціональні обов’язки працівників закладу з питань охорони праці;
  • створенО номенклатурУ справ закладу освіти;

    Цілеспрямовано проводилась робота щодо підвищення культури управління навчальним закладом,   а саме:

  • зміцнення виробничої дисципліни;
  • розвитку інформаційного забезпечення всіх учасників освітнього  процесу.

      

Фінансово-господарська діяльність

 

    Планово-господарська діяльність школи у 2021/2022 навчальному році була спрямована на створення належних санітарно-побутових умов навчання та виховання учнів, вдосконалення навчально-матеріальної бази школи. Достатньо уваги було приділено питанню економії енергоносіїв.

Основними джерелами фінансування школи були:

  • державне (місцевий бюджет) – оплата енергоносіїв, харчування учнів 1-4 класів та дітей пільгових категорій, оздоровлення учнів, заробітна плата працівників школи.
  • позабюджетні надходження – спонсорська допомога (окремі підприємці).          На реалізацію освітньої програми «Нова українська школа» за рахунок державної субвенції придбано навчальне та дидактичне обладнання.

При організації планово-господарчої діяльності у 2022/2023 навчальному році направити зусилля на вирішення таких питань:

  • продовжити роботу з економного та раціонального використання енергоносіїв;
  • посилити роботу з урізноманітнення джерел позабюджетних надходжень;
  • особливу увагу приділити поповненню школи оргтехнікою за рахунок місцевого бюджету та спонсорів;
  • забезпечити комплектацію необхідними меблями та наочністю 5 клас, який  буде працювати у 2022/2023 навчальному році за новим Державним стандартом.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора