План роботи із запобігання булінгу на 2022-2023 н.р.
ПЛАН
організації роботи із запобігання булінгу (цькуванню)
в Нетеребській гімназії Набутівської сільської ради
Черкаської області на 2022/2023 н.р.
№ |
Тематика й форми проведення |
Дата |
Відповідальний |
Примітка |
Інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу
|
||||
1. |
Провести нараду з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу (цькуванню). |
06.09 |
Директор |
|
2. |
Встановити інформаційну скриньку для повідомлення про випадки булінгу |
02.09 |
Педагог-організатор |
|
3. |
Поновити методичні рекомендації для педагогів з проблеми запобігання булінгу. |
До 15.09 |
Заступник директора з навчально-вихов-ної роботи |
|
4. |
Оформити інформатичний куточок із відповідною тематикою |
До 20.09 |
Педагог-організатор |
|
5 |
Поновити на веб-сайті гімназії інформацію щодо запобігання булінгу |
До 20.09 |
Відповідальний за сайт |
|
Робота з педагогічними працівниками
|
||||
1. |
Провести інструктивну нараду з педагогічними працівниками з нормативно-правового забезпечення попередження насильства, булінгу |
До 20.09 |
Директор |
|
2. |
Повторити правила поведінки учнів у класі гімназії |
До 03.09 |
Класні керівники |
|
3. |
Проводити консультування класних керівників з питань протидії булінгу. |
протягом року |
Адміністрація |
|
4. |
Використовувати можливості навчальних предметів (правознавство, історія, література, громадянська освіта та ін.) з метою вироблення в учнів навичок протидії насильству, булінгу (цькуванню).
|
протягом року |
Вчителі-предметники |
|
Робота з учнями
|
||||
1. |
Провести з учнями виховні бесіди, години спілкування на тему «Безпечна школа»:
• Як протистояти тиску та відстоювати власну позицію. • Моя поведінка в конфлікті/небезпечній ситуації. • Як будувати стосунки з однолітками. • Правила безпеки в Інтернеті. • Вчимося розуміти один одного. • Як адаптуватися до нових умов/ незнайомої ситуації. • Насильство. Як його уникнути? • Взаєморозуміння – гарантія твоєї безпеки. • Маніпуляції та захист від них. • Для чого потрібна конкуренція в групі? • Вчимося довіряти один одному. • Безпечна школа. Маски булінгу. • Конфлікт і взаємодія. До уваги! |
Протягом року |
Класні керівники |
|
2. |
Провести заняття з елементами тренінгу «Протидія булінгу в дитячому середовищі» |
Листопад |
Класні керівники 5-9 класів |
|
3. |
Організувати для учнів перегляд відеоматеріалів, мультфільмів на відповідну тематику. |
Протягом року |
Класні керівники 1-9 класів |
|
4. |
Організувати перегляд відеороліку «Зупиніться! Моя історія про Булінг та Кібер-булінг» |
До 24.09 |
Класні керівники 5 – 9 класів |
|
5. |
Організувати зустріч з учнями представників ювенальної превенції з питань попередження булінгу та насильства |
грудень |
Адміністрація |
|
6. |
Провести конкурс-виставку плакатів на тему «Шкільному булінгу скажемо – НІ! |
лютий |
Класні керівники 1-9 класів |
|
7. |
Проводити профілактичні бесіди зі здобувачами освіти щодо попередження злочинності та правопорушень, жорстокого поводження з дітьми, запобігання дитячій бездоглядності, здійснення правового виховання, формування моральних цінностей та якостей, пропаганда здорового способу життя, дотримання правил для учнів |
Протягом року |
Заступник директора з НВК, класні керівники |
|
8. |
Проводити індивідуальну корекційну роботу з учнями, які мають ознаки агресивної поведінки. |
Протягом року постійно |
Класні керівники 1-9 класів |
|
Робота з батьками
|
||||
1. |
Орієнтовний перелік тем для навчання батьків «Безпечна школа»: • Булінг у школі: як діяти батькам? • Школа, батьки, діти – як сформувати взаємини? • Безпечний Інтернет. • Як спілкуватися з власною дитиною? (Мистецтво ефективного спілкування з дитиною). • Попередження насильства, жорстокості в сім’ї або дитинство починається з любові. • Як правильно подолати свою та чужу агресію? • Методи позитивної дисципліни. • Як навчитися довіряти власній дитині або поговоримо про довіру. • П’ять шляхів до серця дитини. |
Протягом року |
Класні керівники
|
|
2. |
Організувати психолого-педагогічну просвіту батьків за темами: - «Безпечна дорога до школи»; - «Сам удома»; - «Запобігання та протидія домашньому насильству»; - «Торгівля людьми – порушення основних прав і свобод людини»; - «Роль сім’ї в формуванні у дітей відповідальності за власні вчинки»; - «Особливості спілкування з підлітками, проблеми етики між однолітками»; - «Цькування у шкільних колективах (булінг): практики запобігання та подолання»; - «Статеве виховання підлітків та його вплив на становлення особистості»; - «Селфі в інтернеті – жарт чи небезпечний ризик?»
|
Протягом року |
Класні керівники |
|
3. |
Підготувати пам’ятку для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям. Розмістити на веб-сайті гімназії |
До 27.09 |
Заступник директора з НВР |
|
4. |
Проводити консультації для батьків щодо захисту прав та інтересів дітей. |
постійно за потре-бою |
Класні керівники, адміністрація |
|
Моніторинг освітнього середовища гімназії |
||||
1. |
Провести анкетування учнів 5-9 класу на тему булінгу (цькування) у гімназії |
жовтень |
Класні керівники |
|
2. |
Аналіз виконання плану організації роботи із запобігання булінгу (цькуванню) |
травень |
Адміністрація |
|